26.-28.4.2012

Jako každý rok, tak i ten letošní nebyl vyjímkou. Serie Italského poháru Volvo Cup zavítala do krásného výletního městečka Lerici nahazejícího se na pobřeží Toskánska. Na závod se přihlásilo 37 lodí a při pohledu na jména sliboval dobrou úrověn a posádky z celé Evropy. Náš první cíl bylo město La Spezia, kde jsme ve vojenském přístavu dali lodě na vodu a vydali se kolem pobřeží do přístavu v Lerici určeného pro závodící lodě.

První den jsme měli plno práce s taklováním lodě a hned po té jsme se vydali na první trénink. Bylo zataženo a foukal střední vítr. Od moře chodili 1-1.5 m velké vlny. Což mě úplně nedělalo uplně dobře. Z tréninku jsme vypozorovali jen to, že vítr se dost točí za sluncem a procvičili si jízdu ve vlnách. Hlavním naplněm tréninku bylo začlenění nového člena do týmu, kterým se stal Fantýsek. Složení bylo následující Fedor kubeš – kormidelník, Fantýsek – spinakr trimmer, Hrdlička – mastman a já jsem byl jibtrimmer a taktik a zárověn jsem řešil na bojkách práci bowmana.

První den závodu foukal slabý vítr a na moři zůstaly asi metrové vlny. Po startu jsme se rozhodli jet křídlo síše na moře, což se nám postupně vyplácelo. K bojce jsme se dostali na pěkném 7. místě, ale po té vítr úplně ustal a rozjíždka byla zrušená, což nás mrzelo díky pěknému začátku. Zbytek dne uz jsme travili na vodě u komise a sledovvali o podál vojenské cvičení Italských fregat.

Druhý den předpověd slibovala pouze slabý vítr. Start byl odložen a my se dostali na vodu až odpoledne. Komise svou neschopností prováhala poslední solidní vítr a tak opět následovalo čekání na moři. Jakmile se vítr trochu zvedl, tak komise tentokrát nezaváhala a následoval start. Nám se podařil pěkný start v rychlosti a díky dobrému trimu se nám podařilo neztrácet a drželi jsme se v první linii. U bojky jsme udělali pouze jeden obrat na pokrytí pole a pak už jen jeden na layline. Na první bojce jsme byli 3, což bylo neskutečné. Po té probíhal boj o každý metr, protože pole bylo dost u sebe a tak se pozice často měnili. Rozhodl až poslední zaďák, kdy se nám podařilo ke komisi pokrýd dvě lodě a s odpodnutím do císle jsme ze tří lodí na cílové čáře vyšli nejlépe a bylo z toho naše nejlepší umístění 3. místo. Vítr pak uplně lehl a jeli jsme na břeh.

Poslední den jsme byli ve velkém očekávání. Závodníci si nás už začali všímat a my jsme chtěli zajet pěkný výsledek. Vítr tomu ovšem ze začátku vůbec nepřispěl. Následovalo opět čekání. Asi po hodině se konečne rozfoukalo a my vyrazili aspoň trénovat. Poprvé si někdo podle nás trimoval loď coz bylo posílení důvěry v aktuální trim. Vyzkoušli jsme si pár obratů a také jak silný vítr je v jednotlivých částech pobřeží. Komise se aspo po hodině konečně odhodlala a následoval start. Díky kolizi ve které jsme byli v právu se nám start vůbec nepovedl a my jsme nenabrali rychlost a celé pole nám ujelo. Na první bojce jsme byli 3. od konce, což bylo děsivé. Naštěstí díky treninku jsme věděli že u pobřeží je vítr stejně silný jako na moži kam se vydala celá flotila, jsme se nebáli odpojit a díky stočení od povnicy jsme se probojovali do půlky pole. Na stoupačce se nám podařilo nic nekomplikovat a vybrat správné křídlo a jen jet jsme předjeli další lodě a už jsme se pohybovali kome 15 pozice. Po odjetí bojky ovšem vítr opět lehl a celé pole až na tři první lodě zůstalo stát. Rozjižďka se ovšem uznala, což nást překvapilo, díky tomu měli první tři lodě jasnou bednu. Možna to bylo tím, že jedna z nich byla místní, ale to je jen spekulace. Vitr opět trochu zesílil a další start už byl jen náš a Audi, totálně jsme ujeli celému poli a na zadní vítr ujeli. Vítr se ovšem začal trochu slábnout, ale nijak stále to pěkně jelo. Byl silnější než minulou rozjiždku, ovšem těsně před cílem byla rozjíždka zrušena. To mě velice zklamalo a jak si na lodi rum nedávám, tak tontokrát jsme se potřeboval uklidnit a přidal jsme se k popijejici posádce a zkamaradil se s nasim psychologem rumem Zakapou :). Těsně před limitem se opět zvedl a my se zvedli a koncentrovali na výkon. Start se nám opět povedl a my si šli tvrdě do předu. Se slábnoucím větrem a zkrácenou rozjížďkou jsme vybojovali 3. místo. Což bylo skvělé.

Díky přejezdům do vojenského přístavu nezbýval na nic čas a my jsme balili o závod, abychom stihli uložit lodě do 8. hodiny na hlidané parkoviště. Byli jsme štastní z dobře odvedené práce. U lodí jsme dělali rozhovory což se nám ještě nestalo. Z výsledku 3, DNF, 3 mame 4 misto cekově a hlavná první místo ve skupině Corintians což je pro amatérské jachtaře.