Po letním soustředění na Brně se Cadetské družstvo vydalo na další v sérii pohárových závodů – Pohár VELLY na Rozkoši. Pořádání se zhostila TJ Slavia – jachting, Nové Město nad Metují. V závodním poli se sešlo 25 posádek lt. Cadet, 63 Optimistů, 16 posádek lt. 420 a 7 Evrop.

Příjezdem kolem půl dvanácté jsme dodrželi tradici pozdních nočních příjezdů na pohárové závody, naštěstí nepršelo, tak jsme mohli v klidu postavit stanové městečko a dát se ke spánku.

Ráno nás probudil povzbudivý hlas člena závodní komise z rozhlasu s přáním dobrého rána na Rozkoši. Do přihlášení lodí v závodu zbývala necelá hodinka, vybalil jsem se tedy ze stanu, abych vykonal ranní potřeby. Naneštěstí jsem si ještě celý rozespalý nevzal mapku a na záchod dorazil až na třetí pokus, kdy jsem si všiml velkých cedul WC lemujících strastiplnou a dlouhou cestu k místním toaletám. Po přihlášení musel být start plánovaný v půl jedenácté odložen pro nedostatek větru.

Zanedlouho se na hladině objevily první poryvy, závodní komise v čele s Milošem Kormundou neváhala a vyjela se závodníky na vodu monitorovat situaci z blízka. S vidinou, že předpověd počasí nevěští nic dobrého počkala ZK, až se trochu ustálí směr větru a pískla první rozjížďku. Hned na to se startovala druhá, a třetí. Tu třetí však závodnící již pro nedostatek větru neobkroužili, jelikož byla přerušena. ZK ještě chvíli čekala na vodě, zrcadlící se hladina nás všechny však brzy omrzela a tak jsme se vydali na břeh s tím, že už se dnes nic neodjede.

V neděli start plánováný na půl desátou musel být opět kvůli povětrnostním podmínkám odložen. ZK při prvních známkách větru opět vyrazila na vodu. Vítr nestálý předpověď nevalná, s těmito představami jsme čekali na start 3. rozjížďky. Hlavní rozhodčí využil každého posuku a když se vítr přeci jen trochu ustálil, byla rozjížďka startována. Vítr foukal a foukal, ale ne dost dlouho, do cíle stihli dojet dvacky, evropy a cadeti. Pro optimisty musela být rozjížďka přerušena.

Následoval boj závodní komise o koeficient 4 pro Optimisty, kteří jedniní měli odejté pouze 2 rozjížďky. Z boje ZK vyšla vítězně, v jednom z delších pofuků ZK startovala další teď již zkrácenou rozjížďku v pořadí Otpimist, Dvacky, Evropy, Cadeti. A do cíle to stihly jen Optimisti a Dvacky, pro ostatní se již větru nedostávalo.

Závodníci lt. 420 již byli na koni, jelikož se 4 rozjížďkami se start další již nemohl po jedné hodině uskutečnit. Pro ostatní třídy signalizovala ZK čekání na vodě a to do 3 hodin odpoledne. Evropy do startovního prostoru vůbec nepřijely, Optimisté čekali trpělivě všichni. Cadeti se rozdělili a zatímco Neratovští, Pražští a Toušeňsko-Brněnská posádka si odjeli v klídku na břeh, zbylé Brněnské posádky trpělivě čekali u prámu ZK dle vlajkové signalizace. A trpělivost nakonec sklidila své ovoce, start 4. zkrácené rozjížďky z cadetského pole stihli pouze Optimisté a 5 brněnských posádek, kterým dojezd v této rozjížďce výrazně pomohl v konečném bodování.

KONEČNÉ VÝSLEDKY:

Cadet (25 lodí):
1. Baran Miroslav, Baran Maroš (SVK)
2. Mrzílková Lenka, Kořanová Johanka (YC Neratovice)
3. Brudniewicz Daria, Czerska Marta (POL)

5. Cvan Martin, Matoušek Pavel (LSBYC)
11. Vaculka Patrik, Marek Václav (LSBYC)
14. Havetta Alexander, Huk Václav (LSBYC)
18. Seidl Šimon, Ráčková Lucie (LSBYC)
21. Ráčková Kamila, Claus Filip (LSBYC)
25. Parůžek Jiří (Jachting Toušeň), Kupská Markéta (LSBYC)

420 (16 lodí):
1. Bobek Ondřej, Bobek Pavel (YC Baník Ostrava)
2. Koutná Martina, Preibischová Michaela (YC Bystrc Brno)
3. Storch Petr, Storchová Monika (YCCHÚ)

5. Pavlovský Marek (LSBYC), Soukupová Barbora (YC Rodop Praha)
8. Mayerbergová Ilona (LSBYC), Kotek Michal (JO TJ Staré Splavy)
14. Klusáčková Radka (YC Bystrc Brno), Klusáček Jan (LSBYC)

Optimist (63 lodí):
1. Teplý Viktor (Jachtklub Brno)
2. Boroš Martin (SVK)
3. Staniek Michal (KJ Těrlicko)

Evropa (7 lodí):
1. Vlček Dominik (TJ Slávia NMn/M)
2. Šmídová Katka (KJ Těrlicko)
3. Stránská Lucie (VS Duchcov)